Konijn op Vlaamse Wijze op Keukengeheim

Posted on december 6, 2007. Filed under: Recepten | Tags: , , , , , , , , , , |

-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konijn op Vlaamse Wijze op Keukengeheim
Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedemorgen mensen,

Vandaag zou ik eens een recept willen geven voor konijn,ik heb de indruk dat er minder en minder mensen nog konijn eten,of vergis ik me?

Mijn dochters,ondanks dat ze culinair goed zijn opgevoed moeten niets weten van konijn,zal onder invloed van reclame met schattige konijntjes zijn.

Het is een bedenkelijke tendens om alle vis en vlees zo clean mogelijk te presenteren,dat wil zeggen:vooral zonder kop en ingewanden,alleen maar de filets.Elke associatie met het dier zijn wordt weggepoetst.Wat wordt er lekker bevonden?Kip wel,konijn niet.Koe wel,paard niet,zo gaat het.Ik hou mijn hart vast,de dag dat er een film over een schattige koe door pixar word gelanceerdt.

Maar ik dwaal af,hier het recept:

Je kan ook gedroogde pruimen of abrikozen bij dit gerecht doen,surf even naar www.keukengeheim.com als je meer informatie over dit en/of een ander recept wil,ik ben de hele dag online om julie vragen te beantwoorden.

Voor 4 Personen:

– 1 panklaar konijn (in stukken gesneden)
– boter
– 50 cl bruin bier (naar keuze)
– 1 ui (fijngesneden)
– peper en zout
– muskaatnoot
– water
– azijn
bereiding:
Zet de stukken konijn onder water en voeg een goede scheut azijn toe. Laat alles 2 uur weken Haal het konijn uit het azijnwater en droog goed af. Bak de stukken konijn langs alle kanten goed bruin in wat boter. Voeg het bruine bier en de ui toe. Kruiden met peper, zout en muskaatnoot. Breng alles aan de kook en laat 2 uur op een zacht vuurtje pruttelen.

Voila,zo simpel is het,serveer met smeuige aardappelpuree om helemaal een voldaan gevoel te hebben.

Tot morgen

Veel kookplezier
Sam
www.keukengeheim.com

Make a Comment

Geef een reactie

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

