DE Chocoladetaart op Keukengeheim+Clickx wedstrijd

Posted on november 24, 2007. Filed under: Recepten | Tags: , , , , , , , , , , , |

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE Chocoladetaart op Keukengeheim+Clickx wedstrijd Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo mensen,

Vandaag geef ik jullie het recept voor mijn favoriete chocoladetaart.

Wat ik er zo goed aan vind is dat ze zo eenvoudig is en dat je er wat mee kan spelen.Je kan de taart wat langer laten bakken
als je ze steviger wil.Als je ze dan laat afkoelen kan je ze doormidden snijden en bestrijken met kersen en room
bijvoorbeeld.Daarna goed aan drukken en cacaopoeder over strooien,dan lijkt het een grote truffel.

Als je ze iets minder lang bakt is ze nog lopend van binnen,dat krijg je het effect van een moelleux van chocolade.

Ik gebruik deze taart veel voor de homecatering die ik doe als er niet zoveel plaats is in de keuken of als de oven niet
optimaal is.Dan is het belangrijk om zoveel mogelijk risico’s te vermijden.

Nu ik er aan denk,mischien kan ik er wel eens een blog aan wijden:de avonturen in home-cateringland,je maakt echt wat
mee soms!

Beste mensen,er kan nog tot 28 november gestemd worden bij de Clickx wedstrijd voor de site van het jaar.Als je 5 minuten
tijd hebt zou je me een groot plezier doen om op mijn website http://www.keukengeheim.com te stemmen in de
categorie”eten&drinken”.Gewoon op het Clickx logo klikken hierboven en je komt op het stemformulier.Alvast bedankt!

Het recept:

600 gram donkere chocolade,500 gram boter,100 gram suiker,180 gram zelfrijzende bloem,10 eieren

Snij de boter in kleine stukjes en laat die op een laag vuur smelten,doe er de chocolade bij en laat zachtjes smelten.
Splits ondertussen de eieren.
Meng de dooiers met de suiker en klop ze bijna wit,dat kan met de kloppers van de mixer.Het is belangrijk om dit goed op
op te kloppen,zo wordt de taart luchtiger.
Klop het eiwit stevig
Giet het boter-chocolade mengsel bij de dooiers en meng goed met een klopper.
Zeef de bloem en meng die onder de chocolade.
Meng het eiwit nu voorzichtig met de rest

Je kan een ronde taartvorm gebruiken of een gewone vierkante of rechthoekige ovenschaal,dat maakt niet uit.Beboter en
bebloem de taartvorm of schaal en giet er het mengsel in.Ik gebruik altijd bakpapier ipv te beboteren.

Zet in een voorververwarmde oven van 130°C gedurende 75 minuten.Als je de temperatuur wat hoger zet wordt je taart een
beetje steviger,als je de taart minder lang bakt is de kern nog lopend.

Als je over dit of een ander recept nog vragen hebt surf dan even naar http://www.keukengeheim.com waar ik de hele dag jullie
culinaire vragen beantwoord.Gratis bovendien!

Bij de rubriek Cool Kids is er een leuke Sinterklaaswedstrijd!

Zo mensen ,veel kookplezier en prettig weekend.

Sam
http://www.keukengeheim.comlogoklein15.jpg

Make a Comment

Geef een reactie

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

